BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 6

Taman Cabaran Putrajaya

Mestilah kena beritahu jugak. Aduh. Tak faham faham.

Mulanya, aku dengan Zhaf (kami) di ajak oleh Muhd Firdaus Izwan, Abang Bob The Builder, untuk cycling. We have no idea until he told us that it is an off-road cycling.


Talking about going excruciating uphill and cooling downhill eh? Mannnn.


Masa otw dalam kereta baru diberitahu. Masing masing dalam hati menyumpah kepada Abang Bob The Builder.Kalau tahu awal awal memang tak pergi lah alamatnya. 

Dan masa tu jugalah beliau berkata kata, "Kalau korang tak muntah, kami salute korang for beginners."

Sampai PCP, sewa basikal, sebab kami orang miskin takda basikal mahal sendiri. T.T

Abang Serious Sam dan Abang Ikan Iloi amik trek merah. That is the most exhausting and excruciating trek FOR BEGINNERS AND AMATEUR. Daymn.


Cubalah kalau tak percaya.


Mula mula downhill, pehh best. Lepas tu ambik kau. Hanettt punya uphill. Masa naik tu jugalah, Abang Serious Sam tunggu kami kat depan. 


"Kamu tahu apa tu MTB?"

Aku ingat Maktab Tentera Berbasikal.

"Taktau lah bang. Apa benda tu?"

"Moh Tolak Basikal. Kamulah tu."


Aku senyum. Dalam hati, cibet punya abang. Hahahaha. Haa, ada banyak bukit dekat Taman Cabaran ni. Ada Bukit Nasrul. Bukit Zul, Bukit Zahid, Bukit Zhafri, dan Bukit Zhafri (2).

Bukit ni dinamakan sempena TEMPAT KAMI JATUH. Jadi, kalau nama dia ada dua, maknanya di jatuh dua kali. Haha.

Last trek, downhill, best, adrenaline rush. Terbaik dari bendang. Topsoil. Aku pun taktau nak puji macam mana lagi. Aku suka downhill. Dan mungkin juga Dunhill. Marlboro adalah juara saya.

Tapi lepas ni kalau ada orang ajak pergi PCP, aku dengan tak semena mena, menerima. Ohyessss.

p.s KAMI TAK MUNTAH. MENJERIT KEPENATAN JE BANYAK. 

4 comments:

Anonymous said...

yeah. i love that dunhill thingy. niceeeee.
dearest, nushuktan tuliaghby.

zotzawson said...

Correction. Nushuktan Tulyiagby. Hahaha

Anonymous said...

suka sangat dengan bukit bukit tu :D

zotzawson said...

Sapa tak SAYANG bukit? Bagitau. Haha