BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 12

Kematangan Yang Tak Matang

Post ni memang takda kena mengena langsung dengan kelahiran bayi pra-matang.


Matang ni satu langkah kedepan untuk mengecapi kebijaksanaan atau kearifan. People who were matured are likely to be wise.


Dan memang terbukti dengan jelas yang aku, belum matang sepenuhnya. Dan pos ni bukanlah sebab aku. Tapi sebab orang keliling aku. Dan juga kau.


Orang kata, perempuan lagi cepat matang daripada lelaki. Orang kata lah. Betul jugak. Physically, emotionally, but not intellectually. Matang perempuan bukan menyeluruh. Lelaki lain pula ceritanya.


Orang lelaki ni matang masa dah kahwin. Kebanyakannya lah. Aku sokong ni. Aku sendiri pun tak matang. But men, are great simplifiers. And great simplifiers are always a great leader.


Contoh. Keluar rumah. Si perempuan sibuk berdandan, melawa nak keluar rumah. Lelaki? Baju apa yang dia pakai dalam rumah tu lah yang dipakai untuk keluar. Paling hebat pun, tukar seluar panjang. Aku lah tu.


Nak balik kampung. Perempuan sibuk kemas kemas baju. Nak balik kampung pun paling kuat seminggu. Silap haribulan 3 hari je. Tapi perempuan kemas baju, aiyo, macam melancong sebulan. Bukan semua perempuan, Kebanyakan. Faham?


Lelaki pula, amik boxer / seluar dalam / brief 5 helai. Round-neck 5 helai. Kain pelikat 2 helai.Seluar pendek 2 pasang. Jeans sepasang. Selipar.


Mudah jadi lelaki? Salah sangat.


Kat bahu lelaki ni terletaklah, tanggungjawab yang sangat besar. Tak kira kepada agama, umat, keluarga. Sebab tu lelaki tak buang masa berfikir untuk perkara remeh. Fikir tanggungjawab. Dan mungkin enjoy sekali sekala. Tapi perempuan enjoy jugak kan?


Aku cakap macam ni sebab, I do not and never will understand girls. There are no guys who understands girls. But listen girls, we are always understanding.

4 comments:

Joanna R. said...

Itu lah kekurangan dan kelebihan manusia.
Plus, pmpuan pack byk2 supaya kalau ada emergency sng,laki pun sng. huhu. laki plak pikul tggjwb yg byk sbb pmpuan x mampu. =D

zotzawson said...

Itu adalah isi tersirat yang pertama! 10 markah untuk kakak joanna! :D

Joanna R. said...

yeaahh!! 100% lah!

zotzawson said...

Nak sapu all je mana boleh! :p