BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 9

Dairi

It's time to let go of the past and face the future. But sometimes, that shit won't work because the past can become very fearful when it haunts you.

Itu mukadimah je. Aku takdapat tidur malam ni. Esok aku kena pergi sekolah pulangkan buku teks semua jadah jadah tu lah. Aku macam taknak pergi. Tapi aku kena jugak. Paksalah diri ni nak menghadap sekolah tu.

Aku dah tak pergi sekolah 2 minggu. Dan seorang pun kawan kawan aku tanya kenapa. Sebab diaorang tau apa jawapan yang diaorang akan dapat. "Aku malas".

Aku memang malas nak pergi sekolah. Ditambah pula dengan muka nakal aku yang sangat dikehendaki oleh guru guru disiplin semua. Entah apa benda aku buat salah sangat sampai nama naik jadi pengerusi kelab..

Eh tak, nama naik kat senarai hitam bilik disiplin. Tak hantar buku latihan je pun. Biarlah. Lihatlah dunia. Aku memang jahat. Nak buat macam mana kan? Aku buat baik pun mereka akan cakap aku jahat jugak. Aku datang sabtu untuk bertugas pun diaorang cakap aku jahat jugak.

It's not the way how they treated you. It's how the way you guide yourself to be eccentric. Orang tak suka benda yang berlainan. Orang akan cakap "Stay with the status quo". Diaorang tak suka benda yang unik sebab, diaorang tak unik.

Ok, cukuplah tu. Tak masuk isi lagi pun ni haa. Aku ingat nak tulis pasal isi isi dairi Amilia Abdul Razak. Twins aku yang dah lama meninggal dunia. Sebab leukemia. Dan aku pun dah ceritakan pasal dia wasiatkan dairi dia untuk aku.

I thought I want to keep it for myself. But I was wrong. I thought this is the right thing to do. My memories haunts me. And I thought this could relief me somehow. So I thought I want to live with those memories.

Tak semua ingatan aku pasal kau. Ada pasal benda benda lain. Aku buat ni untuk kau gembira jugak. Aku doakan kau hari hari tau tak? Dan sekarang aku dah maju sikit. Aku dah tak menangis bila buka dairi kau yang kadang kadang aku pun geli nak pegang. HAHA.

Kau pun tahu aku bergurau je. It's brown. Apa yang gelinya. Kan kan? Haih.

So lepas ni ada entry dari dairi dia. Read it and please do not weep. Seriously.

No comments: