BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 6

Chaotic Chemistry.

Aku tidur rumah F. Sepatutnya aku balik malam tadi. Tapi Abah semalam sakit. I am dying to go home. Tapi sebab hari dah lewat, Abah pulak sakit. Darurat. Membolehkan aku tidur rumah F. Chill.




Aku bangun lambat. Chong tak roll. Perut kosong. Tekak haus. Banyak yang aku rasa tak kena hari ni. Lepas tu aku bangun, mandi, solat, siap-siap. Makan aku tak gesakan. Jarum jam dah tunjukkan masa dah pukul 0815hrs. Dia suruh cepat. Aku takboleh, aku tengah sakit.. Sakit hati. Tengok jam yang selalu menunjukkan masa yang tepat. Sebenarnya jam tu cepat 10 minit, tapi aku akan masih lambat untuk pergi ke sekolah.
Aku tertekan, sangat. Bukan pasal pembelajaran, tapi pasal apa yang aku kena hadap kat sekolah. Tapi hati aku cakap...


"Sabar, kau mesti sampai punya, hadap je."

Dengan keluhan yang berat, aku baca doa dan cakap dalam hati "HERE WE GO"

Keluar dari rumah, aku jadi lagi tertekan. Jam tunjuk dah pukul 0820hrs. Otak aku berdenyut. Aku takda kaki. Rasa macam nak pengsan. Aku lafaz sesutu di luar sedar yang buat aku bangkit semula. Tak jadi jatuh, aku normal. Pandang cermin, senyum. Tawar. Aku rasa aku sebut sesuatu yang banyak bagi keberkatan kat aku.
Separuh jalan, otak sakit. Kebetulan F hulur, aku capai lighter. Puas, hilang sekejap sakit. Borak borak sampai sekolah. Tapi hati aku bising berkata.

"Teruk benda yang akan jadi."


so HERE WE GO.

Sampai sekolah, jam dah tunjuk masa pukul 0840hrs. Aku chill. Memang dah lambat, jalan kaki pun rushing tadi. Terperasan pulak ada cikgu cikgu tengah pandang "slack". Aku? Buat buat buta sudah. Bagi salam lepas tu terus blah, tak banyak cerita. Buat apa nak sakitkan hati aku lama lama.
Masuk kelas, dapat pandangan yang sama. Semua orang pelik, aku, buat buat taktau. Cuit cuit Amir dengan Aideed. Bergurau dengan Fookie. Then terus jumpa cikgu mintak maaf semua dan kertas soalan. Cikgu pandang atas sampai bawah.





"Kenapa masuk lambat?"

"Bangun lambat cikgu. Dan kena jalan kaki 3 batu."

Taktipu. Rumah F memang jauh dari sekolah. Kalilah 3 batu dengan 1.6. Tahu lah korang berapa jauh aku jalan.


"Ni bau rokok ni, kamu tahu ni bau syaitan?"

*Diam, Senyum*
"Masuk ni ada kebenaran tak?"
"Err, takda, semua pengawas cuti, ada yang ambil PMR dan tengah trial sekarang."
"Kamu ambil kertas ni. Saya nak bagitahu guru HEM. Tahu lah dia nak buat apa dengan kamu nanti."
"Terima kasih cikgu." *batuk*

Korang perasan tak perangai IDGAFS aku masa tu? Buat buat buta, pekak. Dah cukup untuk sedapkan hati. Semua tu aku "swek" ke kanan, "swek" ke kiri. Yea, ayah aku yang cakap macam tu. Love u daddy! :)