BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 30

Sakit

Adam seorang budak lelaki yang kadang kadang nakal juga perangainya. Dia sakit. Brain tumor.

Satu hari masa dia pergi check up, doktor berkata kepadanya, 

"Adam, awak sangat beruntung tahu tak?"

"Untung? Saya dapat sakit yang terminal, doktor cakap saya untung?"

"Saya ada buktinnya, Adam. Ini semua Tuhan punya kerja."

"Doktor, jangan bagi saya harapan palsu lagi. Sekarang saya ni dah macam mayat hidup. Terima kasih lah sebab bagi semangat and pertolongan kat saya masa saya sedang gering"

Adam ni bajet kerabat diraja nak guna bahasa istana. Diktator betul.

"Adam, mari sini kejap. Saya nak tunjukkan sesuatu kat awak."

Adam pun ikutlah doktor, pergi ke tempat orang sakit yang ramai. 

"These are the dead-for-sure ones. You are one lucky chap, Adam. Semua ni orang yang akan mati. Satu level dengan penyakit awak."

Adam menangis. Dia rebah ke lututnya. Lama. Sampai Hawa datang. Bawa dia pulang ke kota.

No comments: