BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 24

P.A.N.D.A



       Ini aku punya panda, dia hanya bukan aku punya kalau kau cakap dia kau punya. Maka aku bagilah panda ni kat kau. Eh silap, aku takboleh bagi. Sebab panda ni bukan kepunyaan aku.


     Keliru kan? Macam tu lah manusia. Kadang kadang dah terang lagi bersuluh. Dikelirukan oleh penilaian sendiri. Nak buat baik salah, jahat lagilah salah. Itu manusia. Bukan semua tapi kebanyakan. Aku bukan orang yang seronok dengan keadaan dunia sekarang.


     Aku suka kaedaan keliru, situasi keliru, pembacaan keliru. Sebab bila aku keliru, aku rasa aku boleh berfikir unutk buat keputusan. Sebab bila aku dah buat keputusan, dan berjaya. Aku bersyukur sebab aku ada kelebihan unutk berfikir.


     Aku sepatutnya dah tidur sekarang, tapi aku takboleh tidur. Aku taktau kenapa jadi jangan tanya. Ni memang kronik. Ni pun aku menaip, tulis, fikir main bantai je. Sebab biar aku je faham. Aku nak cakap dengan diri sendiri, bukan kau. Jadi jangan baca.


     Kalau kau baca dan keliru sebab apa aku tulis tapi taknak orang baca? Sebab, aku manusia yang masih sedikit keliru tentang arus globalisasi kini. Dan niat yang sebenarnya adalah, aku saja nak bagi korang keliru.


Sebab keliru buat orang ligat berfikir untuk cari jalan keluar.

2 comments:

Unknown said...

Aku fikir aku nampak kau tadi, dan aku batuk dengan kuat sambil sebut nama kau berulang kali.

zotzawson said...

Bila dan dimana kejadian itu berlaku wahai detektif?